Exploring Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Leonieke Vries - WaarBenJij.nu Exploring Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Leonieke Vries - WaarBenJij.nu

Exploring Melbourne

Door: Leonieke

Blijf op de hoogte en volg Leonieke

07 Oktober 2012 | Australië, Melbourne

Wat een week weer! Het is nu zondagavond en ik ben kapot!!
De week begon met de ontmoeting van dr. Phil! Een aardige kerel, iets serieus, maar wel relaxed. Toen hij hoorde dat we van een collega (Silvia) twee fietsen voor de komende maanden mochten lenen, bood hij gelijk aan ons naar haar huis te brengen (wat bij hem om de hoek is). Maar eerst moest er gewerkt worden...althans...luisteren en kennis opdoen bij besprekingen en vervolgens onze badge ophalen. En eindelijk was hij klaar! We sprongen een gat in de lucht toen de badge ons ook nog toegang tot onze werkplek bleek te geven. De dag kon helemaal niet meer stuk toen we ook nog eens inlogcodes voor de programma's, waaruit we data moeten verzamelen, kregen. Rest van de dag wat artikelen gelezen en toen door dr. Phil naar Silvia gebracht. Mooi huis, leuke kinderen, twee prima fietsen en het beste van alles: twee prachtige helmen! Tsja...dat is helaas verplicht in Melbourne. Dus geheel in stijl gingen we richting ons huis fietsen. Dat was een schitterende route langs de Maribyrnong rivier met allemaal palmbomen ernaast. Dat geeft je toch wel het gevoel dat je in Australië zit. Jammer genoeg was het genieten van korte duur: ik kreeg een lekke band! Met het laatste beetje lucht toch nog thuisgekomen. De volgende dag heb ik de fiets van Eve (bij wie we wonen) geleend. Nou, dat fietste nog moeilijker dan de fiets met lege band! Ik zag Ro heel ontspannen naar het werk fietsen terwijl ik me helemaal kapot fietste. Later bleek het toch niet aan mijn conditie te liggen, maar staat de rem gewoon altijd op het achterwiel! Na het plakken van de band van de andere fiets is het toch nog goedgekomen! Wel kwamen we erachter dat in onze gewone kleren fietsen niet erg relaxed is met die heuvels. Dus de rest van de week hebben we gedaan wat iedereen doet die op de fiets naar zijn werk gaat: op het werk douchen. Genoeg faciliteiten, zelfs een strijkplank met ijzer!
Woensdag zijn we langs de tapasbar geweest om te kijken of er al een baantje is. Helaas nu nog niet en waarschijnlijk later deze maand maar voor één. Dus heeft Ro bij een italiaan gesolliciteerd en ze heeft a.s. woensdag haar eerste werkdag! En nu hebben Paul en ik bedacht om dan precies op die dag even bij de Italiaan te gaan eten! Natuurlijk met goedkeuring van Ro.

Deze week op het werk heb ik eindelijk alle artikelen gelezen. En ben ik begonnen met het inventariseren van mijn patienten. Nu blijkt dat veel ouder zijn dan 18 jr en daarom dus naar een volwassen ZH zijn. De kans zit er dus dik in dat ik ook nog naar andere ZH ga! Woensdag kwam de chef de clinique (Sarath) ons halen om in het restaurant een kopje koffie te drinken. Na een half uur kletsen over van alles behalve ons onderzoek, bood hij aan om donderdag na het werk ons Melbourne te laten zien. Superaardig! Dus donderdag na het werk zijn we naar het centrum gegaan en hebben in de botanische tuinen en langs de Yarra rivier gelopen. Een heel mooi stuk Melbourne. Aan het einde bood hij aan om ons op vrijdag na het werk de suburbs van Melbourne te laten zien. Dus in zijn auto reden we door de leukste, duurste en bijzondere wijken van Melbourne. Tussendoor even uitgestapt bij een mooi stukje natuur en eindelijk op het strand (in St Kilda) gelopen. Op een gegeven moment was het half acht en ik stierf van de honger. Ik zat voorin, maar werd toch een beetje wagenziek! Dus is Sarath gestopt zodat we (op zijn kosten) wat konden drinken en eten. Met iets eten en een flesje wijn achter onze kiezen heeft hij ons bij de kroeg waar we Paul zouden meeten afgezet. Ook heeft hij ons uitgenodigd om eens bij hem en zijn vrouw thuis te komen eten en wodka te komen drinken. Nou, ik heb nog nooit gehoord dat een Nederlandse chef de clinique dat ooit voor studenten heeft gedaan! Echt heel aardig.
Met Paul gingen we naar een cocktailbar ($10 per cocktail tot 21.00u) waar we helaas 21.03u aan kwamen. Dus besloten we een flesje wijn te nemen a $38 (dat was nog de goedkoopste ook!). Gelukkig ging Ro het bestellen en kregen we het van de zaak! Hierna naar een bar met prachtig uitzicht over de Yarra rivier. Eind van de avond heeft Paul ons heel lief thuisgebracht. Dus na een mooie, kosteloze avond doken we ons bedje in.
Zaterdag wilden we de stad verder ontdekken. Eerst dus maar eens naar het Visitors Center op Federation Square (dit is alles behalve een 'square'!). Bepakt en beladen met vele folders en tips verlieten we na een uur het center. Inmiddels compleet uitgehongerd hebben we een pizza en salade in een gezellig barretje gedeeld. Vervolgens gingen we het ACMI (Moving Imaging museum) in. De avond hebben we voorgezet in een gezellige pub waar ik heerlijk genoot van een pint Guinness. Half elf 's avond zaten we aan de avondmaaltijd onder het genot van een spelletje 'Set'.
Vandaag om 8.00u zomerse tijd, dus eigenlijk 7.00u ging ons wekker want we wilden voor we Melbourne weer gingen ontdekken een potje tennis spelen. Want a.s. dinsdag hebben Ro en ik onze eerste tennisles op de banen van de Australian Open!! Hoe cool is dat?!! Gelukkig kon ik na 15 jaar niet gespeeld te hebben toch nog af en toe een bal aan de andere kant van het net krijgen en was er soms sprake van een rally ;). Zeer voldaan vertrokken we later richting de stad. Doel van vandaag: citybus (maakt een toeristisch rondje) nemen, Melbourne Museum bezoeken en naar de Vic Market. Behaald: 1/8 rondje citybus en het Melbourne Museum. Het is echt een enorm museum met skeletten van mensen en dieren, ontzettend veel opgezette dieren, info over het menselijk lichaam (voor ons natuurlijk gesneden koek) en info over Melbourne. Ietswat uitgeput stapten we eind van de dag van onze fietsjes om vervolgens voor Riny (die ons het eerste weekend heeft verzorgd) pannenkoeken te bakken...goed einde van de week!
En volgend weekend neemt ze ons mee naar de Grampians (prachtig natuurgebied). Oh ja, we hebben ook een ticket naar Tasmania geboekt voor begin februari!! Laat die duivels maar komen!
Even wat foto's uploaden en dan lekker tukken...

Dikke kus!

  • 09 Oktober 2012 - 22:47

    Olga:

    Sneacky!!

    Wat heerlijk om je verhalen weer te lezen. Heerlijk weer een vriendin in t buitenland. Ben gek op dat soort verhalen. Fijn dat jullie t zo naar jullie zin hebben. Hilarisch om te lezen hoe jullie weer van alles (kosteloos) voor elkaar krijgen en dat er nog steeds een ruime hoeveelheid alcohol in zo'n klein wijfie omgaat!
    Hier ook alles goed. Ben weer aan het werk. Was wel weer ff wennen maar ook wel weer heel gezellig hoor. Ben nu 3 dagen vrij en t is heerlijk weer dus ik geniet volop. Lekker in de tuin of een rondje op de bakfiets. Vind t nog steeds een geweldige aankoop. Van de week zelfs op de bakfiets naar t lumc geweest. Met mn mannen gaat t ook allemaal goed. Vandaag met Sam op zn 'nieuwe' school geweest. Uitgelegd dat ie vanaf zn verjaardag hier naartoe gaat. Vind ie wel heel spannend. Lucas is een lekker ding en kotst nog als n malle en Piet is zowaar aan het betegelen van de wc begonnen. Dat zal je als muziek in de oren klinken, haha.
    Sneacky succes met je onderzoek. Ik heb erg gelachen om je verhalen. Vooral over Paul in pyama en je fietservaring daar!

    Dikke kus,
    Ollie

  • 11 Oktober 2012 - 11:37

    Margot:

    Goedenmorgen Leonieke,

    Heerlijk weer zo'n lang verhaal over wat jij allemaal uitspookt met je maatje. Jullie vervelen je niet, dat heb ik al prima in de gaten en jullie weten weer iedereen om jullie vingers te winden op jullie eigen charmante wijze. Jij maakt wel het een en ander mee zo down under.
    Verder is het hier nu ochtend en jij hebt misschien je avondmaaltje al achter je kiezen.
    Het wil de laatste paar dagen maar niet lukken om te skypen, we lopen elkaar steeds mis. Dat heb je met die verschillende tijden!
    Daarom zet ik mijn wetenswaardigheden maar even hier neer net als vorige keer.
    Afgelopen weekend heb ik mij ook niet verveeld...... de kleintjes kwamen logeren.
    Zaterdagochtend om 8 uur stonden ze op mijn stoep, nou ja, Bennetje lag in zijn Maxi-cosi (schrijf je dat zo?) De vorige avond had ik achter de schotten al het oude speelgoed opgezocht, en dat was veel!
    Heel veel Ficher-price en tig poppen met kleertjes en bedjes enz.
    Henrike kon zich dus niet vervelen. We zijn vaak in het speeltuintje geweest en de kleine meid heeft uren in het speelhuisje in de tuin gespeeld. Ze vond het vooral leuk dat ze van oma de waterkraan mocht bedienen, wat af en toe een nat pak opleverde. Ben zat alle activiteiten van Henrike binnen en buiten goed te bestuderen en weet straks precies hoe het moet.
    Zondag waren Pauline en Wouter er ook en Maandag avond kwam Pauline het spul weer ophalen al gegeten en in de pyjamaatjes.
    Dinsdag heb ik een heerlijke partij getennist in een perfect najaarszonnetje waarna we buiten een wijntje hebben gedaan. Gisteravond heb ik de meest dramatische bridgeavond gehad, we eindigden helemaal onderaan!
    Morgen ga ik naar de crematie van Gerda die afgelopen zondag is overleden.
    Anita vroeg of ik dan, omdat ik toch in Almere ben, haar eens gezellig kon komen opzoeken omdat ik nog niet eerder bij haar in haar huisje was. 's Avonds ga ik naar Monique en blijf daar eten, gezellig!
    Zo is er al weer een week om, nog niet eens 22 weken nog en dan zie ik je al in New Zealand!!!

    Hele dikke kus, mam

  • 14 Oktober 2012 - 14:39

    Wim:

    Hé Leonieke, Wat schrijf jij lekker leesbare verhalen over je belevenissen in Aussieland. Ik geniet ervan om mee te leven met jullie avonturen en het gemak waarmee jullie alles lijken aan te pakken. Je moeder heeft waarschijnlijk gelijk dat jullie charmes een geweldige hulp zijn terwijl de locals zich toch ook van hun beste kant laten zien. Veel plezier en succes met je project.

  • 23 Oktober 2012 - 10:32

    Joke:

    Hi endelijk je site/berichten gelezen en foto's bekeken, wat hebben jullie alweer veel meegemaakt !! Zoals jij die Ausies beschrijft en het land/stad is het een grote uitdaging om ook eens te gaan neuzen daar.
    Beetje ver om zomaar ff te gaan, je weet maar nooit ?!?!
    Gelukkig gaat het onderzoek - als ik het goed begijp - ook lekker en zijn je collega's heel behulpzaam ook op prive gebied. Op deze manier leer je het land/de stad het beste kennen.
    Geniet van je tijd down under en blijf schrijven en foto's sturen, is voor het thuisfront erg leuk en interessant .
    Dikke kus X

  • 06 Maart 2013 - 11:50

    Peter Dijkema:

    Haha, gehelmd fietsen. Je lijkt wel verkleed als politieagente.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonieke

Actief sinds 22 Sept. 2012
Verslag gelezen: 640
Totaal aantal bezoekers 24598

Voorgaande reizen:

19 September 2012 - 18 Maart 2013

Melbourne

Landen bezocht: