Aankomst en eerste weekend - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Leonieke Vries - WaarBenJij.nu Aankomst en eerste weekend - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Leonieke Vries - WaarBenJij.nu

Aankomst en eerste weekend

Door: Leonieke

Blijf op de hoogte en volg Leonieke

24 September 2012 | Australië, Melbourne

Hi!

Na een innig afscheid op Schiphol, met de tranen in onze ogen, liepen Ro en ik door de paspoortcontrole. Oh nee, Ro liep door...en ik werd geblokkeerd! Kon geen kant op. Gelukkig ging na een paar minuten vol spanning dan toch eindelijk dat lampje op groen! Het avontuur van Australie kon beginnen...
Als eerste naar London Heathrow...daar 6,5 uur ons vermaakt met English tea and scones en een filmpje. Vervolgens het vliegtuig naar Singapore in. Met z'n tweeen bekeken we de rij mensen die nog moesten gaan zitten...wie zou er naast ons komen gedurende deze 13-uur lange vlucht?? Door een blokkade stond er een Aussie (Paul, 31 jr) naast ons. We raakten aan de praat en hij bleek een hilarische kerel. Al snel gaf hij zijn stoel (een betere dan die naast ons) aan de saaie kerel die eigenlijk naast ons zou zitten. Dit was het begin van een zeer leuke vlucht. Na ieder een fles wijn (van 187ml) opgedronken te hebben, werden we volgens de buurvrouw luidruchtig en dronken...het feit dat we Intouchable keken hielp niet mee. Het toppunt was toen Paul in zijn Qantas-pyjama uit de wc kwam. Hij bleek een frequent flyer te zijn...en dat is dan een cadeautje. Het zag er niet uit!! Met een paar uurtjes slaap was de vlucht zo voorbij. Op Singapore in de tropische warmte op het dakterras een wijntje gedronken en Paul gedag gezegd. Even een douche gepakt in 'the rainforest' en we waren klaar voor de volgende vlucht...naar de eindbestemming Melbourne! Prima vlucht, minder hilarisch, minder geslapen, maar toch zo voorbij.
's Ochtends om half zes opgehaald door een tante van Ro (Riny) en vervolgens met ons slaperige hoofd met Joseph & Laura (ook familie van Ro) ontbeten in een tent met de beste koffie van Melbourne (echt waar!). Gelijk een uitnodiging gekregen voor hun bruiloft op 8 februari! Riny had één doel deze dag: ik moet die meiden wakker houden vandaag! Nou, zo geschiedde...Na het ontbijt naar de markt, vervolgens door de stad gelopen...met de auto naar een winkelcentrum...een australisch telefoonnummer geregeld en een bankrekening geopend. Uiteindelijk kwamen we bij haar huis een (uur vanaf centrum Melbourne) waar we onze ogen toch echt een uurtje hebben dichtgedaan. Daarna naar Patrick (een andere neef van Riny) voor de nationale halve finale van Footy (de sport van Australië). Half twaalf 's avond lagen we dan eindelijk echt in bed...
...en half drie 's middags de volgende dag werden we wakker!! Heerlijk uitgeslapen naar het eind van de lokale finale van Footy gekeken waar Patrick de scheids was. Snel het veld verlaten voordat we tussen de dronken Aussies terecht zouden komen, gingen we op weg naar een regenwoud. Ongelooflijk hoe de natuur ineens zo kan veranderen!
Zondag een pittige wandeling door een bos gemaakt en vervolgens naar Yarraville, West-Melbourne. Want Riny, bij wie we eigenlijk zouden verblijven deze maanden, had iets anders voor ons geregeld...een nichtje van haar (Eve, 34 jr) woont alleen in een 3-slaapkamer huis in Melbourne waar we de komende zes maanden mogen verblijven!!! We hebben het erg getroffen! Een leuk huis, ieder een eigen slaapkamer, leuke buurt met veel restaurantjes, kroegjes en de trein om de hoek.
Het weekend hebben we afgesloten met een gezellig etentje met de familie van Riny.
Op tijd naar bed, want de volgende ochtend begint onze eerste dag in The Royal Childrens Hospital....

• 24 September 2012 - 17:32

Harma:

Dag schat
    Wat ontzettend leuk om je verhaal te lezen.Kunnen we veel meegenieten.Wat een enorme reis is het toch.
    Volgens mij komt alles daar goed met jullie.Hiet is de herft toch echt begonnen.Flinke zuidwesterstorm met aan de kust veel windstoten.Eeeen 13 graden!!!!Freek zijn verjaardag geviers met toko Eddo.Lekker!!
    Heel veeeeeel plezier en fijne werkdagen.Dikke kus en veel liefs Harma

• 24 September 2012 - 20:21

Annette:

lieve Leonieke,
    wat ontzettend leuk om je verhaal te lezen! En al zo boeiend, al ben je net weg! Ben benieuwd hoe het in het hospitaal gaat, maar dat krijg ik vast allemaal te horen:-)
    lieve groeten, annette

• 24 September 2012 - 20:47

Anita:

Heel leuk om je hier te kunnen volgen!
    Genietse! Groetjes, Anita

• 24 September 2012 - 21:03

Linde:

Hey lieve leo en ro,

Klinkt nu al fantastisch allemaal en het moet nog beginnen;)
    Geniet van jullie huisje!

Liefs Lin

• 24 September 2012 - 22:55

Wouter:

Dag tante Nieke....

De kinderen missen je nu al... en ze beseffen toch echt niet dat je zo ver weg bent.
    Al heb ik het wel proberen uit te leggen. Henrike roept nog steeds om je als ik haar uit bed haal...
    Hoe kun je ze dat nou aan doen......

Nou toch snap ik je wel hoor en geef je groot gelijk. Ik zou ook weg vluchten als ik samen zou wonen met Freek. je bent nog niet eens goed en wel vertrokken en dan heeft ie al meteen een andere in huis. Een man notabene..... hoe durft ie... .

Heel veel plezier en voor tips mailen/bellen/sms of tam-tam!!

Wout

• 24 September 2012 - 23:35

Margôt:

Hi lieverd,
    Zo hééél ver weg en toch zo dichtbij. Gisteren nog lekker geskyped, fantastisch dat dat kan allemaal. Misschien volgende maand mijn nieuwe tel. ab. met ..... een iphone en dan kunnen we nog fiberen ook. Fijn dat jullie bij het nichtje zo'n fijn onderdak hebben gevonden en wat gastvrij!!
    Hoe was je eerste dag in het ziekenhuis?
    Ik spreek je snel weer, lieve groetjes met veel kusjes, mam

• 25 September 2012 - 13:22

Maart!:

jullie hebben het weer goed voor elkaar! ga jullie op zekers volgen drollie...en zal alle smeuiige verhalen vanuit het koude NL ook aan je vertellen. Misschien moet ik daar maar een waarbenjij pagina voor aanmaken! haha!!

kussss

• 28 September 2012 - 10:12

Leo:

Hey lekkertje,

De uitzending van "mijn" serie op SBS 6 begint 24 0kt. om 21.30 uur. Het is echt de moeite waard.

Gr.L

• 02 Oktober 2012 - 17:36

Mirek:

He Leo & ro,

Klinkt super leuk allemaal. Top dat jullieeen eigen slaapkamer hebben en dat de huisvesting dus goed is! Ben erg benieuwd naar de verdere verhalen dus zal jullie volgen!

heel veel plezier!

x Mirek

• 06 Maart 2013 - 04:42

Peter Dijkema:

Een goed begin is het halve werk!